zondag 22 november 2015

Snoeprek

Een droom van mij om een rek voor snoeppotten te maken. Vroeger had de bakker deze in de winkel en dat zag er altijd zo aantrekkelijk uit.
Al vele afbeeldingen had ik verzameld om te kijken hoe het rek is samengesteld. 
Tot  een rek kwam het maar niet, het juiste materiaal miste ik en uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar koperdraad welke niet te dik mag zijn.
De (zwarte) schakeldraad van elektra was nog te dik. 
Voor de standaard/frame kon ik het wel gebruiken maar niet voor de bogen.
Toen ik bij de bouwmarkt was heb ik rondgekeken bij de elektra en daar vond ik draad om speakers aan te sluiten met een harde kern van koper en dun genoeg.
Dit is draad waar ik mee kan gaan werken.

Uit de losse hand buigen viel niet mee dus daarom maar een mal gemaakt.
De bogen moeten namelijk wel allemaal gelijk zijn.

Het solderen ging goed en dit is het rek.




 Van plastic kokertjes (van kraaltjes) heb ik de stolpen gemaakt.
Een kom ik nog te kort.


Op de toonbank,

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen